Aptus søker support tekniker

I dina arbetsuppgifter ingår att ge service och support på Aptus produkter. Att via telefon hjälpa våra kunder med felsökning, utbildning, teknisk support och rådgivning på ett pedagogiskt och serviceinriktat sätt samt upprätthålla målsättningen Aptus – marknadens bästa support.

Du ska vara en ambassadör för Aptus där kunden är i fokus och kunna sätta dig in i kundens problem/behov och du har inga problem att arbeta efter våra värdeord: Framåt. Trygga. Hjälpsamma.

Vi söker en heltidstjänst och du kommer att vara placerad i Göteborg och vår avsikt är att tillsätta tjänsten så snart som möjligt och intervjuer sker löpande.

Dina arbetsuppgifter

  • Att via telefon ge teknisk support till Aptus kunder.
  • Att representera Aptus på ett föredömligt sätt.
  • Att ge kunden en bra servicekänsla.
  • Att delta i utvecklingsprocessen med test av nya produkter enligt projektmall.
  • Att internt vara behjälplig med kompetens och erfarenhet.
  • På sikt, genomföra utbildningar för Aptus kunder.
  • Hålla dig uppdaterad på Aptus produkter och programvaror.
  • Att samverka med andra avdelningar inom företaget med supportfrågor.
  • Vidarerapportera fel/buggar eller förbättringsförslag på Aptus produkter till lämpliga funktioner inom Aptus.

Dina egenskaper     

  • Kundfokuserad   
  • Problemlösare
  • Positiv, social och utåtriktad
  • Flexibel och spontan
  • Lagspelare och relationsbyggare
  • Öppen och en bra lyssnare
  • Drivande och målinriktad
  • Planerad och strukturerad

Du skall ha:

  • Erfarenhet av Aptus system och produkter i sin helhet och erfarenhet och kunskap om felsökning av hård och mjukvara inom dessa system och produkter.
  • Goda administrativa kunskaper
  • Goda datorkunskaper
  • Erfarenhet av IT- och elektronikprodukter
  • Mycket goda kundrelationer  
  • Med fördel har du tidigare erfarenhet av Pyramid CRM-system

Skicka din intresseanmälan och/eller frågor rörande tjänsten till Daniel Persson,daniel.persson@aptus.se eller 0725-60 88 82.